Думка експерта

БРЕНД-МЕНЕДЖЕР RABOTA.UA: «ВАЖЛИВО ЛЮБИТИ ТЕ, ЩО ТИ РОБИШ І РОБИТИ ТЕ, ЩО ЛЮБИШ»
Марія, 25 років, бренд-менеджер порталу
 з працевлаштування: «Інколи шукачам потрібно 
бути трішечки хитрими з працедавцями».

Керівниця рекламних  проектів на порталі Rabota.ua Марія Дзюба впевнена, що знайти роботу в мережі – реально.  Не киянка, з філологічною освітою, в гонитві за цікавою посадою бренд-менеджера  вона не зупинилась навіть тоді, коли офісна будівля  її компанії була захоплена рейдерами.  Дівчина поділилася, як справити враження на роботодавця під час співбесід, як правильно «подавати себе» в резюме та назвала спеціальності фахівців, які вмить сьогодні знаходять роботу.

 Що відрізняє Ваш сайт від інших порталів подібної тематики?
У нас багато спеціалістів, які хочуть розвиватися та працювати в Україні, починаючи від студентів останніх курсів до мідлменеджменту (управлінців середньої ланки – прим.А.).  У нас найбільша кількісна аудиторія з цього сегменту.

Чи прослідковуєте ви подальшу долю шукачів: хто отримав чи знайшов роботу?
В нас є кнопка: «я знайшов роботу!». Людина, яка знайшла роботу, її натискає  і, таким чином, ми відслідковуємо. Зараз також проводимо проект  «Історії успіху». Люди розповідають мені про те, де і як вони працевлаштувались через наш портал, з  якими труднощами зіштовхнулись, чи було це захоплюючим тощо. Як зберемо інформацію – поділимося на нашому порталі  усілякими історіями про те, як люди шукали роботу.

З роботодавцями робота також йде через  Інтернет?
Не тільки. З ними ми спілкуємося також по телефону, їздимо на зустрічі, влаштовуємо презентації та конференції, тренінги. Просто роботодавців набагато менше, ніж шукачів.

Які з відомих роботодавців  публікують у Вас вакансії?
Всі (сміється – прим. А.). Coca-Cola, IBM, Microsoft, Samsung, Uniliver, Procter & Gamble – дуже багато.

Як довго одна вакансія висить на порталі?
Ну, мінімально може висіти від тижня до місяця. А на практиці – по-різному.

Чи буває таке: сьогодні викинули вакансію, і сьогодні ж одразу її зайняли?
Так, буває. Як правило, на вакансії IT-спеціалістів відгукується в середньому  2 людини, тому що спеціалістів у цій галузі не так багато. Ця вакансія «житиме» довше.  В той час на пропозицію бути «офіс-менеджером» у  відомій компанії відгукуються безліч людей. Як правило, це молодь, яка тільки починає свій кар’єрний шлях. Їх багато і тому вакансії швидко втрачають актуальність.

На які професії є попит на ринку праці?
НУ, серед роботодавців найзатребуванішою галуззю є IT (Інтернет-технології – прим. А.). IT-продажі, рітейл –  це високооплачувані спеціалісти.  Дівчатам зараз дуже вигідно проходити курси на QA (Quality assurence  - контроль якості – прим. А.). В них проводити тестування продуктів  виходить чомусь краще, ніж в хлопчиків, тому дівчина з освітою, яка щось хоч трохи тямить в техніці (вміє користуватись айфоном, розуміє як налаштувати розтер і т.п.)  після курсів QA зможе легко собі знайти роботу – на ринку є попит. В Києві зарплата QA спеціаліста від 5000 грн. І це лише для стажерів.

Яких спеціалістів зараз навпаки багато, а роботодавцям вони не потрібні?
Багато продавців, адміністративного персоналу, водіїв, робочих, прибиральниць  - низько кваліфікованих шукачів.

А як ви знайшли роботу?
На Rabota.ua.

Правда?
А ви думаєте, нашу вакансію можна знайти на іншому порталі? (сміється). Це взагалі дуже цікава історія. Я шукала роботу, так як мій проект в IT-компанії закінчився.  Мала декілька варіантів, обирала між Nike і Rabota.ua. Про вакансію останньої я сказала своєму хлопцеві: «Саша, це про мене». Я написала такого гарного листа, що я там маю такі-то навички, відправила резюме. І тут мені телефонують  протягом двох хвилин, запрошують на співбесіду! Йду  туди наступного дня, а там  рейдери захопили будинок, в якому компанія знімала офіс.  Внизу сидять люди в чорному, світла немає.  Я заходжу, мене зустрічає директор  з піццою.   «А, ви мабуть до Наташі? В нас рейдерське захоплення, вона вам передзвонить». Я пішла в шоці.  Через тиждень мене знову кличуть, я проходжу декілька співбесід і отримую роботу. Нічого такого, але з начальством ми цю пригоду досі пригадуємо зі сміхом.

Які у вас зараз професійні обов’язки?
Я бренд менеджер порталу, займаюсь всією рекламою, комунікаціями, розсилками.

Яким чином роботодавці заманюють до себе персонал? Окрім  зарплатні, звісно.
Найпопулярніша сфера IT – в них є все. Наприклад в однієї з компаній є сігвей (офісний мотоцикл), є спортзали, кімнати відпочинку, відрядження за кордон. В одному офісі є навіть ліжка, щоб можна було залишитись ночувати, якщо ти запрацювався.   Якось я працювала в секретній IT компанії, вона знаходилась в підвалі, і в нас там навіть була чорна кнопка? яка стирала в одну мить усе з серверу. Все це для того, щоб ніхто не дізнався, чим ми там займалися. Так от, в нас був автомат з безкоштовними шоколадними батончиками – «баунті», «снікерсами», «натрами». Потім нам ще й тенісний стіл поставили.

Які помилки зазвичай роблять по шукачі в Інтернеті?
Дуже поширена помилка – відправляти одне резюме всім підряд роботодавцям. До кожного треба мати особливий підхід. Резюме потрібно підлаштовувати під вакансію. Писати тими словами, якими пише роботодавець, щоб бути максимально зрозумілим для нього. 

Є певний стереотип про те, що якщо тебе запросили на співбесіду – то десь 90 % ймовірності, що тебе візьмуть, так як на тебе витратили свій час. Чи погоджуєтесь з таким твердженням?
Я б сказала, 50%. Людина, яка проводить співбесіду, не обов’язково приймає рішення у великих компаніях. Перша бесіда ,зазвичай, просто на адекватність, її проводить рекрутер або HR-менеджер. Він запитує про щось загальне, на приклад,  ким ви себе бачите через 5 років.  Шукачі зазвичай ці питання вважають дурними, проте відповіді на них багато про що говорять. Наприклад, на скільки людина амбіціозна, як вона мислить, ким  хоче бути. «Підсидить» вона  якогось керівника, чи ні (сміється).

Ще дуже популярним є питання про свої негативні якості…
О так, зазвичай запитання звучить так: «Назвіть свої 3 позитивні та негативні якості, як людини». Недосвідчені шукачі скажуть: «Я добрий, привітний, розумний… Проте інколи можу бути безвідповідальним». Все, рекрутер ставить на ньому хрест, бо для нього безвідповідальність – найсмертельніший гріх. Тому потрібно бути вмілим та називати негативні якості на кшталт: «Я занадто вимогливий до себе», або «я вимогливий до оточуючих і вони дуже за це ображаються». Ці риси характеру начебто і негативні, проте для роботодавця – позитивні.  Коротше кажучи, потрібно бути трішечки хитрим.

Ви вважаєте,що  хитрість – ключ до успіху?
Все набагато простіше. Важливо любити те, що ти робиш і робити те, що любиш. Лише так можна досягти успіхів.

Спеціально для блогу "Успішне працевлаштування"

Немає коментарів:

Дописати коментар